사용자 도구

사이트 도구


2주차._incremental_innovation_and_value_creation
  • Random Number : 20
  • Random Combination 시사점
    • 미션이 있으면 항상 몰입하라! 그리고 연결시켜라!
  • 창의성의 장벽은 어디에서 오는가?
    • 고정관념과 반복관성!
  • Creativity = Belief !
  • What is Creativity?
  • Myth #1. Creativity Needs Genius!
  • Myth #2. Creativity is a solitary process
    • 창의적 산출물은 혼자서 만드는 것이다?
  • Myth #3, Intelligence rather than Creativity
    • 창의성보다는 지적 역량이 중요하다?
  • Myth #4. Impossible to Manage
    • 창의성은 관리할 수 없다
  • Myth #5. Only in Arts and High-tech
  • Myth #6. Only for Big Ideas
    • 창의성은 매우 중요한 일에만 필요하다?
  • Myth #7. Only for New Ideas
    • 창의성은 새로운 아이디어에 필요하다?
  • Why Creativity?
  • 인류 발전의 5가지 혁명
    • 농업혁명
    • 산업혁명
    • 정보혁명
    • 네트워크혁명
    • 스마트혁명
/var/www/wiki/data/pages/2주차._incremental_innovation_and_value_creation.txt · 마지막으로 수정됨: 2017/09/02 06:52 저자 147.47.111.226